O nas
Niezbędnym składnikiem każdego udanego projektu jest zaangażowanie ludzi, łączących swe różnorodne doświadczenia i umiejętności dla osiągnięcia wspólnego celu
Zarząd Merito
Paweł Zygarłowski
Prezes Zarządu
Maciej Kolasiński
Wiceprezes Zarządu
Piotr Lisiecki
Wiceprezes Zarządu
Strategie marketingowe
Strategie marketingowe
Budujemy ogólnopolskie i lokalne strategie marketingowe i PR, śledząc trendy i zmiany zachowań klientów. W oparciu o szczegółowe mediaplany i harmonogramy zarządzamy budżetami marketingowymi, dbając o efektywność finansową naszych działań. Monitorujemy i raportujemy skuteczność wszystkich naszych działań, wyrażoną m.in. liczbą kandydatów na studia. Na co dzień aktywnie korzystamy z takich narzędzi jak Google Analitycs, Brand24 czy PowerBI.
Anna Czarkowska
Technologia
Technologia
Rozwijamy systemy informatyczne Grupy Merito odpowiadając na potrzeby biznesowe oraz dostosowując je do stale rosnącej skali organizacji. Tworzymy unikatowy na rynku system zarządzania tokiem studiów wsparty autorskim portalem oraz aplikacją mobilną. Systemy dedykowane są do komunikacji ze studentem i wykładowcami. Wdrażamy nowe technologie wyznaczając trendy dla rozwoju IT w edukacji. Wykorzystujemy w rozwoju rozwiązania PaaS oraz IaaS wsparte zaawansowaną infrastrukturą lokalną.
Ernest Rudziński
Zarządzanie projektowe
Zarządzanie projektowe
Dojrzewamy projektowo! Wiemy, że wspólne zasady dotyczące zarządzania projektowego zwiększają efektywność, zwłaszcza projektów realizowanych we współpracy kilku podmiotów Grupy. Koordynujemy budowanie standardów w tym obszarze i tworzenie takich rozwiązań, które sprawiają, że Grupa Merito świadomie zarządza portfelem projektów, a życie projektowe staje się prostsze i bardziej uporządkowane. Dostarczamy m.in. rozwiązania IT wspierające komunikację i wspólną pracę w projektach, wzory dokumentów, prowadzimy przeglądy projektów grupowych, budujemy standardy ich realizacji i oceny.
Joanna Walentynowicz
Strategia
Strategia
Merito jako założyciel szkół wyższych i aktywny podmiot na rynku szkolnictwa wyższego realizuje zarówno wyznaczone dla spółki założenia strategiczne, jak również cele wynikające ze swojej wizji i marzeń. Obecnie realizowane są zatwierdzone przez Zarząd i Radę Nadzorczą projekty i programy strategiczne do roku 2020. Najważniejsze obszary naszego rozwoju w tym okresie to konsolidacje i aktywność założycielska na rynku szkolnictwa wyższego, obszar IT oraz przygotowanie się do wyzwań, jakie stawia przed nami przyszłość: przewidywane zmiany na rynku pracy i w branży szkolnictwa wyższego.
My musimy już dziś myśleć jak studenci roku 2030!
Nasze doświadczenia w zakresie metodologii czerpią inspirację ze zrównoważonej karty wyników (Balanced Scorecard). To dzięki pracy z tą metodą organizacja nauczyła się wytyczania i kontrolowania realizacji konkretnych, mierzalnych celów krótko– i długookresowych. Korzystamy również z wielu innych narzędzi zarządzania projektami, w tym metod zwinnych.
Merito wspiera i nadzoruje realizację głównych celów strategicznych wszystkich podmiotów, tworzących Grupę oraz pełni funkcje spoiwa organizacyjnego i metodycznego w tym zakresie.
Agnieszka Szanecka
Marka inside-out
Marka inside-out
Marka to obietnica i gwarancja - od 2009 roku dążymy do zapewnienia równowagi pomiędzy tym co komunikują nasze marki a tym czego doświadcza klient. Nasza filozofia bazuje na strategii inside–out, zaczynamy od budowania produktu i doświadczenia wewnętrznie, aby następnie komunikować go rynkowi. Atrybuty marki wbudowane w myślenie organizacyjne pozwalają nam efektywnie podejmować decyzje, nie tylko w komunikacji marketingowej.
Michał Prorok
Kompetencje
Kompetencje
Nasze kompetencje
Prognozy strategiczne
Prognozy strategiczne
Jednym ze wskaźników profesjonalizmu firmy jest poziom wykorzystywania danych jako źródła wiedzy, niezbędnej do podejmowania najważniejszych decyzji. W Merito gromadzimy i analizujemy informacje dotyczące działalności uczelni i rynku szkolnictwa wyższego, tworząc na ich podstawie m.in. wielowymiarowe prognozy na potrzeby strategicznego rozwoju uczelni, wdrażania nowych kierunków, monitoringu rekrutacji i ustalania celów; analizy konkurencji czy pozycji strategicznych uczelni i wydziałów.
Dawid Pawlak
Kampanie e-marketingowe
Kampanie e-marketingowe
Przygotowujemy i realizujemy strategie e-marketingowe dla uczelni z Grupy Merito. Zgodnie z przyjętymi mediaplanami, realizujemy, rozliczamy i oceniamy skuteczność kampanii reklamowych w Internecie. Rozwijamy narzędzia, zwiększające dotarcie do potencjalnych klientów i pulę pozyskiwanych leadów.
Magdalena Koźlik
Kompetencje sprzedażowe
Kompetencje sprzedażowe
Wspieramy rozwój pracowników uczelni, odpowiedzialnych za sprzedaż. Analizujemy wyniki i wspieramy uczelnie w ich działaniach. Opiniujemy i proponujemy rozwiązania organizacyjne i personalne właściwe dla danej uczelni. Szkolimy i motywujemy uczelniane zespoły sprzedażowe, dbając o przepływ know-how i rozpowszechnianie dobrych praktyk.
Robert Juszczyk
Fundusze zewnętrzne
Fundusze zewnętrzne
Kompetencje pozyskiwania funduszy zewnętrznych dla szkolnictwa wyższego budujemy od roku 2002. W Grupie Merito stawiamy w tej dziedzinie na dzielenie się doświadczeniami, wspólne budowanie wiedzy i kompetencji, wewnętrzną ekspertyzę pisanych wniosków i rozwój autorskich, dedykowanych narzędzi IT wspierających realizację i rozliczanie projektów. Merito koordynuje te działania, wspierając w tym zakresie szkolne działy projektów. To się sprawdza – do chwili obecnej udało się nam pozyskać łącznie 500 mln zł.
Joanna Walentynowicz
PR
PR
Przede wszystkim stawiamy na relacje. Ze studentami, wykładowcami, otoczeniem lokalnym, mediami. Budowanie rozpoznawalności marki opieramy m.in. na obecności w mediach wykładowców, którzy w roli ekspertów komentują aktualne wydarzenia społeczne, gospodarcze i ekonomiczne. Oprócz mediów tradycyjnych, niezwykle istotnym kanałem są dla nas social media. Poza tym staramy się stwarzać w otoczeniu jak najwięcej możliwości doświadczania marki i bezpośredniego spotkania z przyjaznością i praktycznością: organizujemy eventy, webinary i konferencje. Istotnymi obszarami, w których aktywnie działamy są też PR nauki i PR kryzysowy.
Ewelina Średzińska
Procesy konsolidacji
Procesy konsolidacji
Wspieramy uczelnie w procesach konsolidacji. Dbamy o przepływ wiedzy i doświadczeń w Grupie Merito. Dysponujemy niezbędnym know-how do skutecznego - strategicznego i operacyjnego zarządzania tymi procesami. Grupa Merito ma na koncie 8 udanych procesów konsolidacji, poprzedzonych znalezieniem odpowiedniego podmiotu, wielowymiarowymi audytami Uczelni, prognozowaniem i szczegółowym planowaniem - od zapewnienia porządku organizacyjno-prawnego po odpowiednią komunikację z interesariuszami.
CRM
CRM
Kompleksowe zarządzanie relacjami z naszymi klientami – a więc realizację działań marketingowych, sprzedażowych i obsługę realizujemy w oparciu o system CRM. W Merito zarządzamy systemem i rozwijamy jego funkcje, szkolimy i rozpowszechniamy wiedzę na temat korzystania z tego narzędzia w codziennej pracy struktur sprzedaży w uczelniach. Dbamy o integrację wszystkich powiązanych systemów, tak aby optymalnie wykorzystywać możliwości CRM i maksymalizować efekty podejmowanych działań.
Justyna Kwiatkowska
Rozwój produktu
Rozwój produktu
Jakość produktu to zobowiązanie uczelni wobec studenta. Wiedza i kompetencje, które osiąga student w toku nauki są gwarancją jego przyszłej pozycji zawodowej. Dbamy o to, aby produkty - czyli oferta i programy kierunków - uczelni z Grupy Merito były jak najbardziej praktyczne - z dużym udziałem zajęć specjalnościowych i takich, które kształtują umiejętności zawodowe. To pozwala absolwentom z łatwością odnaleźć się na rynku pracy.
Ponadto, uczelniom z Grupy Merito zapewniamy kompleksowe wsparcie w kształtowaniu procesu dydaktycznego, jakości produktu czy działań optymalizujących procesy dydaktyczne. Dbamy o przepływ know–how i świadczymy usługi doradcze w kształtowaniu oferty dydaktycznej.
Arkadiusz Doczyk
Kampanie 360°
Kampanie 360°
Wdrażamy kampanie marketingowe 360°, wykorzystując najefektywniejsze kanały komunikacji online i offline. Opracowujemy i realizujemy strategię content marketingu, dbając o spójność wszystkich naszych przekazów i ich zgodność z atrybutami marki. Korzystamy ze sprawdzonych technik marketingowych, takich jak storytelling i testujemy skuteczność nowych - np. influence marketing.
Agata Stasik
Wsparcie IT
Wsparcie IT
Współtworzymy metodykę zarządzania projektami z szczególnym naciskiem na wykorzystanie metod zwinnych do realizacji zadań projektowych (Scrum, Kanban, APM). Rozwijamy kulturę dzielenia się wiedzą i pomagamy w transferze know-how w zakresie IT we wszystkich podmiotach Grupy Merito. Zapewniamy wysoką jakość usług budowaną przez zespół wsparcia wykorzystujący nowoczesne narzędzia monitoringu aplikacji oraz systemów informatycznych.
Kamil Michalewski
Informacje zarządcze
Informacje zarządcze
W oparciu o realizowane badania ilościowe dostarczamy kadrze kierowniczej uczelni informacje, dotyczące m.in.: skuteczności działań marketingowych i sprzedażowych w różnych kanałach; opinii studentów, absolwentów i wykładowców o organizacji, obsłudze czy jakości produktu. Na bieżąco monitorujemy wyniki rekrutacji na studia. Raportujemy w oparciu o nowoczesne technologie – BI, Big Data.
Dawid Pawlak
Kompetencje
Kompetencje
Doświadczenia klienta
Doświadczenia klienta
Większość doświadczeń i przekonań klienta dotyczących marki kształtuje się dziś w internecie. Dzięki narzędziom digital marketingu możemy te doświadczenia świadomie kształtować. Kontakt online z uczelnią - miejsce, sposób i czas obsługi wpływają na proces podejmowania decyzji, dlatego strategicznie zarządzamy naszą komunikacją w serwisach internetowych, dbając o ich funkcjonalność i intuicyjność. Na bieżąco analizujemy skuteczność realizowanych działań i ich zgodność z trendami, gromadzimy wiedzę i dzielimy się nią, podnosząc świadomość e-marketingową i technologiczną całej organizacji.
Roman Kordus
Standardy obsługi
Standardy obsługi
W centrum uwagi stawiamy klienta. Staramy się go poznać i właściwie z nim komunikować w całym procesie sprzedaży. Opracowujemy standardy obsługi, zgodne z istotnymi dla danej marki wartościami. Szkolimy w tym zakresie pracowników uczelni - biura rekrutacji oraz doradców. Monitorujemy realizację standardów, badamy ich skuteczność. Na bieżąco dostosowujemy do zmieniającego się rynku i oczekwiań klientów, wprowadzając nowoczesne narzędzia obsługi, takie jak call page czy czat z konsultantem. Wszystko po to, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom naszych klientów.
Anna Chęcińska-Pietrzak
Analityka sprzedaży
Analityka sprzedaży
Właściwe wykorzystanie danych pozwala skutecznie modelować sprzedaż. Systematyczna analiza efektywności wszystkich kanałów przynosi informacje niezbędne do zarządzania lejkiem sprzedażowym i jest podstawą do wyznaczania celów na kolejny rok dla wszystkich uczelni w Grupie Merito.
Dawid Pawlak
Standardy księgowe
Standardy księgowe
Naszą rolą jest dostarczenie uczelniom jasnych standardów i narzędzi, a także wsparcie w zakresie rachunkowości finansowej oraz prawa podatkowego. Wspólny cel to efektywne zarządzanie majątkiem, kontrola nad budżetami i płynnością finansową w Grupie Merito. Jego osiągnięciu służy m.in. wspólna praca nad licznymi projektami z zakresu rachunkowości oraz podatków a także wdrożone w Grupie zintegrowanego systemu SAP.
Maciej Handzel
Strategie sprzedaży
Strategie sprzedaży
Oferta uczelni to portfolio jej produktów. W Merito przygotowujemy dla nich strategię sprzedaży, opartą na wielu kanałach. Bezpośrednio zarządzamy call center, realizującym działania telemarketingowe dla uczelni. Opracowujemy długofalową politykę cenową oraz bieżące plany promocji i zasady zniżek, tworzymy nowe kanały sprzedaży i rozwijamy już istniejące.
Robert Juszczyk
Benchmarking finansowy
Benchmarking finansowy
Warto uczyć się od najlepszych, dlatego stworzony przez Zespół Finansowy zestaw raportów benchmarkingowo-finansowych uczelni z Grupy Merito pomaga identyfikować mocne strony, jak i identyfikować wyzwania. Dział controllingu finansowego Merito pomaga wskazywać obszary wymagające uwagi oraz pozycje warte implementacji w pozostałych szkołach.
Krzysztof Bejnar
Media społecznościowe
Media społecznościowe
Tworzymy skuteczne strategie komunikacji w mediach społecznościowych, które pozwalają nam osiągać zakładane cele biznesowe. Komunikujemy się wielokanałowo (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube), aby docierać do wszystkich grup docelowych i zaspokajać potrzeby naszych Klientów. Nasze działania łączą dwa obszary: treści organicznych oraz płatnych, które optymalizujemy na bieżąco pod kątem najlepszej efektywności.
Agnieszka Szczepkowska
Klient w centrum
Klient w centrum
Jedną z naszych kluczowych wartości jest orientacja na klienta. W rozwoju marek opieramy się na pozyskaniu informacji od klientów, szukamy tego co jest dla nich ważne i atrakcyjne. Dążymy do tego, aby ich codzienne doświadczenia z marką były jak najlepsze. Takie podejście pozwala w pełni wdrożyć orientację marketingową, która przenika całą organizację.
Michał Prorok
Badania jakościowe
Badania jakościowe
Naszą komunikację marketingową poddajemy wielu testom. Sprawdzamy, czy nasze pomysły – formy, treści, przekazy są przyjmowane przez grupę docelową, zgodnie z naszą intencją. Zanim przystąpimy do realizacji kolejnej kampanii, staramy się jak najwięcej dowiedzieć o naszych odbiorcach, poznać ich język, styl, zainteresowania.
Piotr Kucharski
Zespół Finansowy
Zespół Finansowy
W ramach prac Zespołu Finansowego, w skład którego wchodzą wszystkie najważniejsze osoby odpowiedzialne za obszar finansowo-księgowy Grupy Merito wspólnie wypracowujemy najlepsze dla uczelni rozwiązania w tym zakresie. Dążymy do unifikacji i upraszczania stosowanych kluczowych rozwiązań w zakresie finansów. W pracach Działu controllingu finansowego Merito myślimy o tym, by wprowadzane rozwiązania finansowe nie były celem w samym sobie a tylko narzędziem zarządczym służącym do rozwoju uczelni. Rozwijamy narzędzia technologiczne (SAP), proponujemy nowe (PowerBI) i planujemy kolejne kroki.
Krzysztof Bejnar
Marketing Automation
Marketing Automation
Wdrażamy rozwiązania z zakresu marketing automation. Punktem wyjścia jest dobre poznanie naszych klientów, prześledzenie ich zachowań i sposobów podejmowania decyzji. Na podstawie tych danych opracowujemy scenariusze marketingowo-sprzedażowe, realizujemy mailingi oraz kampanie, dedykowane konkretnym segmentom klientów.
Magdalena Koźlik
Kompetencje
Kompetencje
Obsługa formalnoprawna
Obsługa formalnoprawna
Uczelnie z Grupy Merito posiadają dużą autonomię. Łączymy siły tam, gdzie dostrzegamy korzyści efektu synergii. Takim obszarem jest m.in.prawo. W Merito odpowiadamy za obsługę formalnoprawną rozwiązań grupowych i wspólnych projektów. Analizujemy zmiany prawa i prognozujemy ich wpływ na funkcjonowanie uczelni. Dążymy do tego, aby wszystkie regulacje wewnętrzne (np. statuty) dotyczące kwestii wspólnych dla Grupy były poprawne i spójne.
Izabela Lisowska
Ocena kadry dydaktycznej
Ocena kadry dydaktycznej
Kadra prowadząca zajęcia dydaktyczne jest najlepszym nośnikiem marki, dlatego dbamy o współpracę z najlepszymi wykładowcami. Opracowaliśmy narzędzie, dzięki któremu studenci oceniają każdego prowadzącego, a władze dziekańskie dysponują szeroką i przekrojową oceną kadry, aby móc sprawnie zarządzać jakością procesu dydaktycznego. Staramy się ciągle rozwijać narzędzie zgodnie z oczekiwaniami zarówno studentów, jak i władz dziekańskich.
Ewa Englert
Pomysły w liczbach
Pomysły w liczbach
Każdy pomysł zaczyna się od zaplanowania działań a kończy się na przeliczeniu jego rezultatów. Finanse pomagają zarówno w sposobie kwantyfikacji celów, jak i interpretacji otrzymanych wyników. Z każdego przedsięwzięcia można wyliczyć rachunek zysków i strat, by dowiedzieć się, jaki jego końcowy bilans osiągnęliśmy. Dział controllingu finansowego Merito pomaga ocenić liczbowo wszystkie pomysły. Dążymy do tego, aby każda osoba w Grupie Merito miała świadomość, w jaki sposób jej działania przekładają się na wynik finansowy uczelni.
Krzysztof Bejnar
Wsparcie HR
Wsparcie HR
Naszym zadaniem jako założyciela jest wspieranie procesów HR w uczelniach z Grupy Merito. Są to przede wszystkim działania związane z systemem oceniania i premiowania kadry kierowniczej uczelni. HR Merito zapewnia sprawny przebieg tych procesów i ich zgodność z przyjętymi w Grupie zasadami. Ponadto pełnimy rolę opiniotwórczą w zakresie funkcjonujących w uczelniach regulaminów pracy, wynagradzania czy premii i nagród.
Edyta Olesiak
Kreacja
Kreacja
Znamy naszych odbiorców, ich zwyczaje i zainteresowania. Rozmawiamy z nimi, aby trafnie formułować nasze przekazy reklamowe. Dbamy o spójność i zgodność wszystkich naszych kreacji z przyjętymi założeniami, charakterystycznymi dla marek. Przygotowujemy spoty radiowe i materiały video, przygotowujemy layouty materiałów promocyjnych , tak aby wszystkie przejawy naszej komunikacji marketingowej (online i offline) wspierały atrybuty i rozpoznawalność uczelni z Grupy Merito.
Przepływ informacji
Przepływ informacji
Pełniąc rolę założyciela uczelni zapewniamy właściwy i sprawny przepływ informacji pomiędzy podmiotami Grupy Merito. Organizujemy spotkania organów grupowych, które podejmują kluczowe dla Grupy decyzje. Dokumentujemy i raportujemy ich prace. Wspierając dobrą współpracę, sprawną realizację projektów i osiąganie przyjętych celów, dbamy o rozumienie i przestrzeganie ładu korporacyjnego przez wszystkie podmioty.
Hanna Margraf
1994
Powstanie Wyższej Szkoły Bankowej
w Poznaniu – pierwszy kierunek:
Finanse i Bankowość
1998
Powołanie Wydziału Zamiejscowego
w Chorzowie WSB w Poznaniu
1998
Założenie trzech nowych szkół wyższych: w Gdańsku, Toruniu
i Wrocławiu
1999
WSB w Poznaniu uzyskuje
uprawnienia magisterskie
2005
WSB we Wrocławiu uzyskuje uprawnienia magisterskie
2006
Wyższe Szkoły Bankowe w Toruniu i Gdańsku otrzymują uprawnienia do prowadzenia
studiów II stopnia
2007
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu otwiera Wydział Ekonomiczny w Opolu
2007
Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
otwiera Wydział Finansów i Zarządzania w Bydgoszczy
2008
Powstanie Centrum Rozwoju Szkół
Wyższych TEB Akademia
2008
Poznańska WSB powołuje nowy Wydział Ekonomiczny w Szczecinie
2010
Pierwsze badanie atrybutów
marki WSB
2010
Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku powołuje Wydział Ekonomii i Zarządzania w Gdyni
2012
Pierwsza ocena parametryczna
2012
Nawiązanie partnerstwa strategicznego
z Franklin University
2012
Włączenie Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Turystycznej
w Szczecinie
w struktury
WSB w Poznaniu
2012
Włączenie Wyższej Szkoły Zarządzania i Finansów we Wrocławiu
w struktury wrocławskiej WSB
2013
Włączenie Szkoły Wyższej
Prawa i Dyplomacji w Gdyni
w struktury WSB w Gdańsku
2013
Włączenie Wielkopolskiej Wyższej
Szkoły Turystyki i Zarządzania
w struktury WSB w Poznaniu
2014
Włączenie Wyższej Szkoły Techniczno-Przyrodniczej w struktury WSB Poznań
2015
WSB we Wrocławiu uzyskuje pierwsze uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora
w dziedzinie nauk ekonomicznych
w dyscyplinie ekonomia
2016
Do Grupy TEB Akademia dołącza
Wyższa Szkoła Filologiczna
we Wrocławiu
2018
Do Grupy TEB Akademia dołącza
Dolnośląska Szkoła Wyższa
we Wrocławiu
2019
Powstanie Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie
2020
Włączenie Wyższej Szkoły Filologicznej do wrocławskiej WSB
2022
Toruńska WSB powołuje Wydział Studiów Stosowanych w Łodzi
2023
Wyższe Szkoły Bankowe zostają Uniwersytetami WSB Merito, Dolnośląska Szkoła Wyższa - Uniwersytetem Dolnośląskim DSW, a Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie - Uczelnią WSB Merito
2023
Centrum Rozwoju Szkół Wyższych TEB Akademia zmienia nazwę na Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito
2023
Uczelnia WSB Merito w Warszawie staje się Wydziałem Innowacji i Przedsiębiorczości Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu
2024
Do Grupy Merito dołącza Collegium Civitas